Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙ ΣΑΚΑΦΛΙΑ

Σχετικά περί ΣΑΚΑΦΛΙΑ

Στην εφημερίδα "Ελευθέρα Γνώμη" της 14ης Φεβρουαρίου 1961 διαβάζουμε ένα σχετικό άρθρο για τον Σακαφλιά. Το άρθρο που έχει τίτλο "Τα στενά των Τρικάλων: Τα μάτια του κ. Δημάρχου" έχει ως εξής:



Στην εφημερίδα "Τρικαλινά Νέα" της 4ης Μαίου 1965 δημοσιεύθηκε ένα άρθρο της Ευανθίας Παπακυριαζή με τον τίτλο "Ο Σακαφλιάς". Το άρθρο έχει ως εξής:



Ευανθία Παπακυριαζή





Για το παραπάνω άρθρο "Ο ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ" της Ευανθίας Παπακυριαζή απάντησε μετά από τρεις ημέρες στην ίδια εφημερίδα "Τρικαλινά Νέα, της 7ης  Μαίου 1965, ο Ευθύμιος Λούκας. Το άρθρο του Ευθυμίου Λούκα με τον τίτλο "ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΚΙ Ο ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ" έχει ως εξής:





Στην Εφημερίδα «ΤΡΙΚΑΛΙΝΑ ΝΕΑ» στα φύλλα της 31 Δεκεμβρίου 1973 και 1 Ιανουαρίου 1974, ο αρθρογράφος με το ψευδώνυμο «Αργος» καταθέτει την δική του άποψη για τον θρύλο του Σακαφλιά.



«Το δημιούργημα του Βασίλη Τσιτσάνη
Η αλήθεια για τον Σακαφλιά
Οι Τρικαλινοί θυμούνται και αποκαλύπτουν
Σαράντα πέντε χρόνια πέρασαν από τότε. Από τότε που οι εγκληματικές φυλακές Τρικάλων – πραγματική Βαστίλλη για τους εγκληματίες και κακοποιούς της εποχής εκείνης – ήταν γεμάτες και τα δωμάτια και στενά κελιά των δύο ορόφων υπερκορεσμένα.
Ήταν η εποχή του τέλους περίπου της ληστοκρατίας κάτω από την οποία στέναζε και υπέφερε ο λαός όλων των περιφερειών και περισσότερο της του νομού μας.  Και ήταν το τέλος της εποχής τόσων εγκληματικών στοιχείων, που εμάστιζαν την ύπαιθρο. Με τα δραστικά μέτρα που είχαν λάβει οι τότε κυβερνήσεις η ληστοκρατία δέχτηκε ολοκληρωτικό κτύπημα και οι παντός είδους κακοποιοί εγκατέληψαν την κακοποιό δράση των. Και στις εγκληματικές φυλακές Τρικάλων πολλοί από αυτούς ήσαν κλεισμένοι τότε εκτίοντας ποινές ισοβίων δεσμών, προσκαίρων, καθείρξεως και φυλακίσεως.
Οι θάλαμοι υπερκορεσμένοι από φυλακισμένους. Άλλοι τραγουδούσαν σαν να μη είχε συμβή τίποτα στη ζωή των, ήταν αμέριμνοι και με καμάρι και περιφάνεια διηγούνταν τα εγκληματικά των κατορθώματα ληστείες, φόνους, βιασμούς, κλοπές, διαρρήξεις και τόσα άλλα και άλλοι σκεπτικοί και μελαγχολικοί δεν μιλούσαν. Αγριοκύταζαν τους άλλους και μέσα των γιγάντωνε πιο πολύ το μίσος των και η κακία κατά της έξω της φυλακής κοινωνίας. Και το μίσος αυτό- το πιο χειρότερο- στρέφονταν και κατά των άλλων συγκρατουμένων των με τους οποίους τόσα επεισόδια δημιουργούσαν και τα οποία κατέληγαν τις περισσότερες φορές σε ξηλοκοπήματα, τραυματισμούς και φόνους ακόμα.
Περισσότεροι νταήδες και εριστικοί ήταν αυτοί που πάνω τους έφερναν τις μεγαλύτερες ποινές. Προκλητικοί σε υπερβολικό σημείο τρομοκρατούσαν τους άλλους με ελαφρότερες ποινές. Είχαν καταντήσει η μάστιγα και ο τρόμος των άλλων. Οι νταήδες αυτοί είχαν και τον τρόπο τους πάντα να είναι οπλισμένοι. Όχι βέβαια με πιστόλια και όπλα. Αλλά με φονικά μαχαίρια, λάμες και άλλα αιχμηρά σιδηρικά, που άλλα προμηθεύονταν μυστικά από αυτούς που τους επισκέπτονταν και άλλα έκαμαν μόνοι των μεταβάλλοντας με λίμες σε φονικά όργανα τα κουτάλια, τα πηρούνια και ότι άλλο σιδηρικό εύρισκαν πρόχειρο.
***
Την εποχή εκείνη κρατούμενος στις εγκληματικές φυλακές Τρικάλων ήταν και ο Γεώργιος Σακαφλιάς. Ήταν δεν ήταν 20 χρονών. Κατάγοταν από χωριό της Κεφαλωνιάς και πορτοφολάς το επάγγελμα!!! Και σαν τέτοιος τακτικά βρισκόταν στο Βόλο, στην Λάρισα, στην Καρδίτσα και στα Τρίκαλα εξασκών το προσοδοφόρο του επάγγελμα. Ήταν δε ομορφόπαιδο και πολύ συμπαθητικός τύπος όπως μας βεβαίωσαν συγκρατούμενοί του συμπολίτες που βρίσκονται σήμερα στη ζωή.
Ο Σακαφλιάς προτού συλληφθή από την Αστυνομίαν για κλοπές πορτοφολιών και άλλες του αταξίες το προϊόν των κλοπών του το έτρωγε και το γλεντούσε τις περισσότερες φορές στην πόλη μας, με γυναίκες ελευθερίων ηθών. Η απλοχεριά του δε αυτή η καλή του καρδιά και η αδυναμία του σε αυτές τον κατέστησαν στις γυναίκες τόσο αγαπητό ώστε όταν πιάστηκε για κλοπές και εξέτισε ποινήν 7-8 μηνών στις εδώ φυλακές να τον επισκέπτονται στο διάστημα αυτό όλες αυτές οι γυναίκες και να του κουβαλούν του πουλιού το γάλα - όπως λένε.
Παρόλο ότι ο Σακαφλιάς τα όσα του έφερναν οι γυναίκες αυτές τα διέθετε και στους συγκρατουμένους του θαλάμου του και με τον ωραίο του χαρακτήρα και την καλή καρδιά ήταν τόσο αγαπητός σ’ αυτούς ένας ισοβίτης – Αντωνίτση τον λέγαν οι άλλοι συγκρατούμενοί του και από χωριό της Κεφαλωνιάς και αυτός κατάγονταν, δεν τον χώνευε τον ζήλευε και μίσος φανέρωνε προς τον Σακαφλιά, δεν δέχονταν δε από αυτόν ούτε το παραμικρό που του πρόσφερνε από αυτά που του φέρναν οι γυναίκες να πάρει. Και όπως αποδείχθηκε αργότερα ο Αντωνίτσης είχε πάρει πια την απόφασή του. Να σκοτώσει τον Σακαφλιά οπωσδήποτε. Και την ευκαιρία αυτή την βρήκε μια ημέρα καλοκαιριού μήνας ήταν και μάλλον Αύγουστος, μας βεβαιώνει συγκρατούμενος φίλος του τότε. Το λιοπύρι πυρπολούσε τα πάντα και ζέστα ανυπόφορη ήταν. Και στα στενά κελιά και δωμάτια με τον τόσο των κρατουμένων συνωστισμό, η ζέστα πιο αισθητή ήταν και η απόπνοια της βρώμας αποκρουστική. Και την ώρα εκείνη λειτουργούσε το επισκεπτήριο και πολλοί φίλοι και συγγενείς των φυλακισμένων ήλθαν. Άλλος να τους φέρει ρούχα, άλλος τρόφιμα και άλλος απλώς να τους δει ή λίγα παρήγορα λόγια να τους πεί.
Στο επισκεπτήριο τότε μαζί με τους άλλους βρέθηκε και μια όμορφη καραγκούνα ντυμένη την όμορφη φορεσιά της και στολισμένη με φλουριά, που λαμποκοπούσαν και της έδιναν ομορφιά προκλητική ώστε τόσο ο ερωτισμός των κρατουμένων να επαναστατήσει. Και δεν ήταν δυνατόν τότε παρά όλοι οι κρατούμενοι του κελιού αυτού να στριμωχτούν στο παράθυρο για να την δουν και να την θαυμάσουν.
Μεταξύ αυτών που στριμώχτηκαν ήταν κι ο Σακαφλιάς και Αντωνίτσης, που τόσο καιρό προσπαθούσε την ευκαιρία να βρει και να σκοτώσει τον Σακαφλιά, που για τίποτα δεν τον είχε κακοκαρδίσει, ποτέ μεταξύ του άσχημο λόγο δεν αντάλλαξε και ποτέ δεν φανταζόταν την θανάσιμη μαχαιριά.
Πάνω λοιπόν στο στρίμωγμα αυτό των φυλακισμένων για το θέαμα της όμορφης καραγκούνας, ο Αντωνίτσης τράβηξε τη λάμα – κοφτερή σαν μαχαίρι και κάρφωσε τον Σακαφλιά στο δεξιό μηρό κόβοντάς του την αρτηρία. Η αιμοραγία ήταν τόση που σε δέκα λεπτά ο Σακαφλιάς υπέκυψε… Αναστάτωσις μεγάλη και στους φυλακισμένους και στη φρουρά, και τους φύλακες και στην Διεύθυνση των φυλακών.
Στο μεταξύ ο νεκρός πλέον Σακαφλιάς μεταφέρθηκε στην εκλησία του Αγίου Ελευθερίου μέσα στις φυλακές. Αλλά και εκεί – όπως μας αφηγήθη συγκρατούμενός του – δεν γλύτωσε από την απαράδεκτη πράξη προς ένα νεκρό. Κάποιος κατάδικος του έβγαλε τα χρυσά δόντια που είχε.
***
Ο φόνος του Σακαφλιά που τόσο άνανδρο τον χαρακτήρισαν όλοι οι κρατούμενοι και αυτοί οι ισοβίτες ακόμα και το γερό ξυλοκόπημα, που δέχτηκε ο φονιάς τους Αντωνίτσης αναστάτωσε την διεύθυνση των φυλακών και τη φρουρά. Ο τότε Διευθυντής αείμνηστος Σταμπέρνας και οι φύλακες σε συνεργασία με τη φρουρά πήραν όλα τα μέτρα που ενδεικνύονταν ώστε φασαρίες και αιματηρά επεισόδια να μη σημειωθούν και μεταξύ των κρατουμένων – φίλων του Σακαφλιά και φίλων του Αντωνίτση. Με την παρουσία δε στις φυλακές αμέσως και του τότε εισαγγελέως και την ενίσχυση της φρουράς σε άνδρες τα επεισόδια αποφεύχθηκαν και τα πνεύματα των φυλακισμένων ηρέμησαν.
Οι αφηγηταί μας της ιστορίας αυτής του Σακαφλιά δεν θυμούνται περισσότερα για τον αδικοσκοτωμένο, γιατί τόσα χρόνια από τότε πέρασαν.
***
Λίγα χρόνια αργότερα το παρακάτω τραγούδι τραγουδιώταν στην πόλη μας για τον Σακαφλιά.
Άγνωστος ο συνθέτης του, το τραγουδούσε όμως και το έπαιζε με το μπουζούκι του στο κέντρο του στο «Περιβολάκι» ο Ανδρέας Πρασσάς.
Στα Τρίκαλα μεσ’ τη στενή
Βαρέσανε ένα μπελαλή
Βαρέσανε τον Σακαφλιά
Πούχε ντερβίσικα παιδιά
Στην Προύσα ήταν ξακουστός
Στη Μενεμένη διαλεχτός
Ήταν στο Τάγμα του μπεκή
Στην Μεραρχία Μελανθή
………
Και αυτό το τραγούδι αργότερα βελτίωσε και μελοποίησε ο Τσιτσάνης και παρέμεινε και σήμερα ένα από τα παλιά ωραία λαϊκά τραγούδια.
Ο Σακαφλιάς λοιπόν δεν σκοτώθηκε «στα Τρίκαλα στα δυό στενά» δηλαδή σε στενούς δρομίσκους κάποιας συνοικίας μας όπως τον παρουσιάζει και το γνωστό κινηματογραφικό έργο. Τον σκότωσαν μέσα στον στενό διάδρομο της φυλακής στην «στενή» όπως το διαβεβαιώνουν οι συγκρατούμενοί του που ζουν σήμερα. Με τη διαφορά πως το κινηματογραφικό έργο πρόβαλε πανελλήνια τις γραφικότητες της πόλεώς μας και μας κόλλησε – κινηματογραφικό έργο και τραγούδι – το όνομα «Σακαφλιάδες»!!!

Άργος




Μουσικοθεατρική παράσταση
«ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ ο μύθος» 
Σκηνοθεσία Σια Φαράκη

Πρόβες και γυρίσματα

Ο μύθος του Σακαφλιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πόλη των Τρικάλων. Μέσα από τους στίχους και τη μουσική του δημιουργού Βασίλη Τσιτσάνη, ο Σακαφλιάς απέκτησε μια οντότητα μυθική, ρομαντική. 
Μια ερωτική ιστορία. Δυο νέοι άνθρωποι που παλεύουν να στηρίξουν την αγάπη τους, κόντρα στο κατεστημένο της εποχής. Άλλωστε, έτσι δεν είναι πάντα ο έρωτας; 
Ανατρεπτικός, έξω από κάθε νόρμα και συνάμα ζεστός και τρυφερός.
Η παράσταση «Σακαφλιάς ο μύθος» στηρίχθηκε πάνω στην ιδέα ενός ραντεβού. Ραντεβού των τεχνών που ερωτοτροπούν πάνω στη σκηνή. Βλέπουμε το θέατρο, τη μουσική, το τραγούδι, το χορό και τον κινηματογράφο να συναντιούνται, να συνομιλούν και να απομακρύνονται ήσυχα για να επιστρέψουν ξανά και ξανά και να υφάνουν το μύθο.
Ευχαριστούμε την Ερμιόνη Κασσοπούλου, τον Ιππικό Σύλλογο << Ο Βουκεφάλας>> και τον Γιώργο Λιάτο για την πολύτιμη βοήθειά τους. Μα πάνω από όλους τον Δήμο Τρικκαίων που μας έδωσε την αμέριστη βοήθειά του για να γίνει αυτή η παράσταση και τον Στέλιο Καραγιώργο που είναι η ψυχή της εβδομάδας Μουσικής και τέχνης. 
Σία Φαράκη













Οι Βαρουσιώτες ζητούν την ακύρωση εκδήλωσης για το Σακαφλιά-Αιτούνται την καθιέρωση γιορτών παλιάς πόλης
trikalaview.gr Τρίκαλα 23 Ιουνίου 2015

Έντονη είναι οι αντίδραση του πολιτιστικού συλλόγου το Βαρούσι για την εκδήλωση περιλαμβάνει παράσταση με θέμα τον Σακαφλιά. Μία παράσταση που σκηνοθέτησε η Σία Φαράκη και θα παρουσιαστεί την Παρασκευή. Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Δήμου Τρικκαίων με το τίτλο «Τρικαλart».
Σε επιστολή του το Δ.Σ. του Συλλόγου ζητά την ακύρωσή της δεδομένου ότι, όπως αναφέρουν, «τιμάται και ηρωοποιείται ένας κατάδικος του κοινού ποινικού δικαίου, ο οποίος επαναλαμβάνουμε δεν είχε καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ και ήταν παλιός έγκλειστος στις φυλακές των Τρικάλων για κακουργηματικές πράξεις.



Επειδή η παραπάνω εκδήλωση παραποιεί και κακοποιεί την ΙΣΤΟΡΙΑ και προβάλλει ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, επικίνδυνα και επιβλαβή για τα παιδιά μας, σας προσκαλούμε να την ακυρώσετε».
Εκείνο που ζητούν είναι η καθιέρωση γιορτών παλιά πόλης.
Στην επιστολή αναφέρονται τα ακόλουθα:
Με έκπληξη διαβάσαμε στον τοπικό τύπο, ότι σε εκδηλώσεις που ετοιμάζει ο Δήμος  για να τιμήσει τον κορυφαίο μουσικοσυνθέτη Β. Τσιτσάνη περιλαμβάνεται και θεατρική παράσταση «ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ» που έχει και μικρή ταινία που γυρίστηκε σε παραδοσιακό σπίτι στο ΒΑΡΟΥΣΙ. Επειδή όπως σας έχουμε εξηγήσει κ. Δήμαρχε κατά την προεκλογική σας επίσκεψη στα γραφεία του Συλλόγου μας στις 4/4/2014, ο Σακαφλιάς που ήταν κατάδικος των φυλακών Τρικάλων δεν έχει καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ ούτε και με την πόλη των Τρικάλων σας είπαμε να απαλείψετε από το υπόμνημα σας την υπ.αρ. 8 πρότασή σας που αναφέρατε «’Αναβίωση του μύθου της περιοχής από τα «στενά των Τρικάλων» (Τσιτσάνης, Σακαφλιάς)’, με καθιέρωση γιορτών Παλιάς Πόλης» και υποσχεθήκατε ότι θα το κάνετε.
Γιορτές Παλιάς Πόλης μέχρι στιγμής δεν έχουν προγραμματιστεί, ίσως είναι ακόμη γρήγορα.
Αντ’ αυτού, παρά τις υποσχέσεις σας, βλέπουμε να δίνονται παραστάσεις και μάλιστα υπό την αιγίδα του Δήμου, που τιμούν και ηρωοποιούν έναν κατάδικο του κοινού ποινικού δικαίου, ο οποίος επαναλαμβάνουμε δεν είχε καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ και ήταν παλιός έγκλειστος στις φυλακές των Τρικάλων για κακουργηματικές πράξεις.
Επειδή η παραπάνω εκδήλωση παραποιεί και κακοποιεί την ΙΣΤΟΡΙΑ και προβάλλει ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, επικίνδυνα και επιβλαβή για τα παιδιά μας, σας προσκαλούμε να την ακυρώσετε.
Ελπίζουμε ότι θα κατανοήσετε πλήρως τις εύλογες και δικαιολογημένες ανησυχίες μας και θα ανταποκριθείτε στα δίκαια αιτήματα μας και θα θελήσετε να μας ενημερώσετε εγγράφως για τις σχετικές ενέργειες σας.





Στην εφημερίδα «Η ΕΡΕΥΝΑ» της 26 Ιουνίου 2015, το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ» δημοσιεύει ένα κείμενο με τίτλο:
"AΛΗΘΕΙΕΣ, ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΑΙΝΙΕΣ
(για τον ανύπαρκτο μύθο του Σακαφλιά…)
Υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων.
Την Τρίτη 26/05/2015 διαβάσαμε στον τοπικό τύπο ‘’Στο πλαίσιο του  έτους Τσιτσάνη το Κέντρο Ερευνών ετοιμάζει διάφορες εκδηλώσεις για να τιμήσει τον μεγάλο Τρικαλινό μουσικοσυνθέτη. Στις 26 Ιουνίου θα προχωρήσει σε ένα αφιέρωμα που θα περιλαμβάνει ένα θεατρικό, μια μίνι ταινία, χορευτικά και την εμφάνιση της ορχήστρας Βασίλη Τσιτσάνη. Τα γυρίσματα της ταινίας με τίτλο «Σακαφλιάς ο Μύθος» κράτησαν τρεις ημέρες και έγιναν στα Μεγάλα Καλύβια και στο «ΒΑΡΟΥΣΙ».
Σε επικοινωνία μας με αρμόδιο του Δήμου πληροφορηθήκαμε ότι η εκδήλωση είναι ιδιωτική και δεν έχει καλυφθεί από τον Δήμο. 
Στις 12/06/2015 ξαναδιαβάσαμε στον τύπο για «Εβδομάδα μουσικής και Τέχνης στο πάρκο των παλιών φυλακών» που ετοίμασε ο Δήμος.  Μεταξύ άλλων αναφέρεται: Στις 26 Ιουνίου 2015 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ.
Ο Σύλλογος μας εδώ και τριάντα χρόνια, από την ίδρυσή του, έχει αγωνιστεί για την διαφώτιση του κοινού και την αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με την υπόθεση «Σακαφλιάς».
Για τούτο με εκδηλώσεις και δημοσιεύματα παρουσίασε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις.
Με βιβλιογραφικά δεδομένα, όπως το βιβλίο του Κώστα Χατζηδουλή «Βασίλης Τσιτσάνης, η ζωή μου, το έργο μου» που κυκλοφόρησε όταν ο ζούσε ο Βασίλης Τσιτσάνης στην σελ. 81 χαρακτηριστικά γράφει ότι ο Σακαφλιάς που δολοφονήθηκε, στις φυλακές Τρικάλων από συγκρατούμενό του, ήταν κατάδικος των φυλακών για εκμετάλλευση γυναικών της αμαρτίας και για κλοπές. Το φονικό έγινε στο πλυσταριό  των φυλακών στο οποίο καταλήγουν οι δυο στενοί διάδρομοι. Όπως είναι γνωστό στην γλώσσα των καταδίκων «στενή» λέγεται η φυλακή και «στενά» οι διάδρομοί της. 
Επίσης στο βιβλίο του του Ηλία Πετρόπουλου ‘ρεμπέτικα Τραγούδια’ σελ. 217 επισημαίνεται το εξής «τα περίφημα Δυο Στενά δεν βρίσκονται στα Τρίκαλα, στην Αγία Επίσκεψη, αλλά είναι μέρος του προαυλίου της φυλακής Τρικάλων και για την ακρίβεια είναι δύο διάδρομοι-προεκτάσεις της αυλής που κυκλώνουν το κτίριο των θαλάμων».
Τα ίδια περίπου αναφέρονται και στο πόνημα της συγγραφέως κ. Μαρούλας Κλιάφα «Το Χρονικό των Ποινικών Φυλακών Τρικάλων (1895-2006)» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής.
Προεκλογικά στις 04/04/2014 ο νυν Δήμαρχος ζήτησε να μας επισκεφθεί στα γραφεία του συλλόγου μας και με υπόμνημά του, μας υπέβαλε 9 προτάσεις για τον παραδοσιακό οικισμό. Στην υπ. αρ. 8 έγραφε, «Αναβίωση του μύθου της περιοχής από τα «στενά των Τρικάλων» (Τσιτσάνης, Σακαφλιάς)’, με καθιέρωση γιορτών Παλιάς Πόλης». Όταν του εξηγήσαμε ποια είναι η αλήθεια με την ιστορία γύρω από τον Σακαφλιά έδειξε ότι το κατάλαβε και θα το αποσύρει. Έφυγε, αφήνοντας μας την εντύπωση, ότι θα κάνει άλλου είδους γιορτές σχετικά με τον Τσιτσάνη και την περιοχή. Ίσως είναι γρήγορα ακόμα από την ανάληψη της εξουσίας.
Εκείνο που προέχει αυτή την στιγμή είναι το εξής: πώς είναι δυνατόν ο Δήμος να συναινεί και μάλιστα υπό την αιγίδα του να προβάλλονται αρνητικά πρότυπα.
Ρώτησε τους φιλόδοξους καλλιτέχνες αν διερεύνησαν το θέμα, αν διάβασαν σχετικά πριν ξεκινήσουν να πραγματοποιήσουν τα καλλιτεχνικά τους σχέδια;
Είναι σωστό και φρόνιμο από μια Δημοτική Αρχή να προβάλλονται ανιστόρητα, ως πρότυπα αντικοινωνικά στοιχεία, όταν εκδηλώσεις σαν αυτή λαμβάνουν χώρα υπό την αιγίδα του Δήμου;
Πως διοργανώνονται εκδηλώσεις για άτομα του περιθωρίου, όταν προσωπικότητες που έχουν προσφέρει για την πόλη και έχουν θυσιαστεί για αυτή όπως ο Διονύσιος ο Σκυλόσοφος, οΧατζηπέτρος, ο Στουρνάρας και πολλοί άλλοι μένουν στην αφάνεια;
Πως επιτρέπει ο Δήμος την κακοποίηση της ιστορίας, όταν από πληροφορίες, το εγχείρημα που θα παρουσιαστεί εκτυλίσσεται και στο Βαρούσι όπου δήθεν ο Σακαφλιάς είχε ερωτικές ιστορίες; 
Είναι δυνατόν ένας κατάδικος, από άλλη πόλη μάλιστα, να έχει οποιαδήποτε σχέση με το Βαρούσι αλλά και με άλλες  συνοικίες της πόλης εφόσον κρατείται;
Βέβαια «το άρχειν ήδιστον» κατά τον Αριστοτέλη.
Θα πρέπει όμως μια Δημοτική Αρχή, αγόγγυστα να υποκύπτει στις οποιεσδήποτε απαιτήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει στηρίγματα και μάλιστα για θέματα τα οποία της έχουν εξηγηθεί ποιες είναι οι αληθινές τους πλευρές;
Νομίζουμε ότι για να ασκείται σωστά μια εξουσία θα πρέπει να ελέγχονται τα πάντα πριν βγουν στη δημοσιότητα και πριν γίνουν πράξη. Η γνώση της Ιστορίας άλλωστε είναι η πυξίδα κάθε λαού. Αυτή και μόνον αυτή ενώνει, αλλά και προστατεύει ένα λαό από τη διάπραξη λαθών που τον καταστρέφουν.
Είναι αδιανόητο να κακοποιείται η ιστορία και να ασελγεί ο οποιοσδήποτε εις βάρος της Παραδοσιακής Συνοικίας και της ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ των Τρικάλων, που είναι το ΒΑΡΟΥΣΙ.
Με την ευκαιρία αναφέρουμε και κάτι άλλο, που έχει σχέση με το Δήμο. Σε πίνακα που είχε τοποθετηθεί στην πλατεία Κιτριλάκη, κατά την περίοδο της λειτουργίας του Μύλου των ξωτικών, με τις περιοχές που θα έπρεπε να επισκεφτεί κάποιος, ήταν και το εξής: «Ενετικό κάστρο!!!». Έτσι βαφτίστηκε από τους υπεύθυνους του Δήμου το βυζαντινό Φρούριο.
Τελειώνοντας αναρωτιέται κανείς, θα αναλάβει ο Δήμαρχος την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ για όσα ενεργούνται επί των ημερών του; 
Το Δ.Σ.
Του Π.Σ. «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ»

Υ.Γ. Το παρόν κείμενο, όπως και η επιστολή προς τον Δήμαρχο Τρικκαίων, που δημοσιεύθηκε στο χθεσινό τύπο (23-6-2015), συντάχθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Π.Σ. «Το Βαρουσι» στις 18-6-2015."



Στην ίδια εφημερίδα «Η ΕΡΕΥΝΑ» της 26 Ιουνίου 2015, η Σία Φαράκη δημοσιεύει την αναγγελία της θεατρικής παράστασης για το μύθο του Σακαφλιά.


Θεατρική παράσταση για το μύθο του Σακαφλιά
Η συμπολίτισσα Σια Φαράκη γράφει το σενάριο, σκηνοθετεί και παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό μια ερωτική ιστορία βασισμένη στον μύθο του «Σακαφλια» σε θεατρική και κινηματογραφική προσαρμογή , με τη συνοδεία ζωντανής ορχήστρας.
ΠΑΡΚΟ ΠΑΛΙΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ – ΤΖΑΜΙ
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:30
«Ο μύθος του Σακαφλιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πόλη των Τρικάλων. Μέσα από τους στίχους και τη μουσική του δημιουργού Βασίλη Τσιτσάνη, ο Σακαφλιάς απέκτησε μια οντότητα μυθική, ρομαντική. Μια ερωτική ιστορία. Δυο νέοι άνθρωποι που παλεύουν να στηρίξουν την αγάπη τους, κόντρα στο κατεστημένο της εποχής. Άλλωστε, έτσι δεν είναι πάντα ο έρωτας; Ανατρεπτικός, έξω από κάθε νόρμα και συνάμα ζεστός και τρυφερός. Η παράσταση «Σακαφλιάς ο μύθος» στηρίχθηκε πάνω στην ιδέα ενός ραντεβού. Ραντεβού των τεχνών που ερωτοτροπούν πάνω στη σκηνή. Βλέπουμε το θέατρο, τη μουσική, το τραγούδι, το χορό και τον κινηματογράφο να συναντιούνται, να συνομιλούν και να απομακρύνονται ήσυχα για να επιστρέψουν ξανά και ξανά και να υφάνουν τον μύθο».
Σία Φαράκη


Όμως, η θεατρική παράσταση "ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ, ο μύθος" αναβλήθηκε, λόγω καιρικών συνθηκών, και πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015, στις 9.30μ.μ., στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Τρικκαίων.



Μουσικοθεατρική παράσταση «ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ ο μύθος»
Τρίκαλα 1 Ιουλίου 2015


Ο μύθος του Σακαφλιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πόλη των Τρικάλων. Μέσα από τους στίχους και τη μουσική του δημιουργού Βασίλη Τσιτσάνη, ο Σακαφλιάς απέκτησε μια οντότητα μυθική, ρομαντική. 

Μια ερωτική ιστορία. Δυο νέοι άνθρωποι που παλεύουν να στηρίξουν την αγάπη τους, κόντρα στο κατεστημένο της εποχής. Άλλωστε, έτσι δεν είναι πάντα ο έρωτας; 

Ανατρεπτικός, έξω από κάθε νόρμα και συνάμα ζεστός και τρυφερός.

Η παράσταση «Σακαφλιάς ο μύθος» στηρίχθηκε πάνω στην ιδέα ενός ραντεβού. Ραντεβού των τεχνών που ερωτοτροπούν πάνω στη σκηνή. Βλέπουμε το θέατρο, τη μουσική, το τραγούδι, το χορό και τον κινηματογράφο να συναντιούνται, να συνομιλούν και να απομακρύνονται ήσυχα για να επιστρέψουν ξανά και ξανά και να υφάνουν το μύθο.









ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΙΑ ΦΑΡΑΚΗ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΕΡΑΜΙΔΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΟΝΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΙΑΝΗΣ

ΚΑΜΕΡΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΑΓΙΑΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ 

ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΟΥΣΗΣ

ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΒΑΝΤΖΙΚΟΥ

ΝΥΦΙΚΑ: ΟΙΚΟΣ ΛΑΖΟΥ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ: ΑΝΤΩΝΙΑ ΛΙΑΒΑ

ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΚΟΡΚΟΛΗΣ - Σακαφλιάς
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΛΥΖΟΥ - Λενιώ
ΣΑΚΗΣ ΜΠΙΛΙΑΛΗΣ – Διοικητής Χωροφυλακής
ΚΑΤΙΑ ΝΑΝΑ ΜΑΝΟΥ - Νόρα
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ – Μιχάλης Νάκας
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ - Βασίλης Αντωνίτσης
ΛΙΤΣΑ ΠΟΛΥΖΟΥ - Ροζίτα
ΘΕΜΗΣ ΝΤΑΡΑΡΑΣ - Θύμιος Κάβουρας
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΥΛΙΟΣ - Παναγής
ΡΙΚΑ ΓΑΛΑΝΗ - Μάνα της Λενιώς
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΤΑΣ – Χωροφύλακας Μανουσακάκης
ΑΝΤΩΝΙΑ ΛΙΑΒΑ - Η Αντωνία του καπηλειού
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΡΟΠΟΥΛΟΥ – Η Χριστίνα του καπηλειού
ΑΡΕΤΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ – φίλη της Λενιώς
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΑΛΗ - φίλη της Λενιώς
ΚΕΛΛΥ ΒΕΛΕΝΤΖΑ - φίλη της Λενιώς
ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ - φίλη της Λενιώς
ΦΡΟΣΩ ΝΤΙΡΟΚΑΛΤΣΗ - Τσιγγάνα
ΝΙΚΗ ΜΠΟΛΗ - φίλη της Νόρας
ΒΑΣΩ ΜΠΟΥΛΟΓΙΩΡΓΟΥ – Καλλιόπη υπηρέτρια
ΒΑΣΩ ΜΠΑΝΤΗ – φίλη της Νόρας
Και ο μικρός
ΦΩΤΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ στο ρόλο του παιδιού
ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ:
ΛΙΤΣΑ ΠΟΛΥΖΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΑΝΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΗΣ
ΘΩΜΑΣ ΤΑΓΚΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΤΣΑΡΑΣ
ΧΟΡΕΥΤΕΣ:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΠΙΛΙΑΛΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΡΤΖΗΣ
ΡΑΦΑΕΛΛΑ ΜΑΝΟΥ
ΙΩΑΝΝΑ ΝΤΑΝΤΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου